Neid tõhusaid nippe võid kasutada suhete või töö puhul, või kui näiteks karjud oma laste peale. Oletagem, et sa muretsed liiga palju asjade pärast, mida sa otseselt mõjutada ja muuta ei saa. Alljärgnevalt kirjeldan, kuidas neid kuut sammu sellises olukorras kasutada.

1. Küsi endalt: "Kuidas ma ennast muretsemise asemel tunda tahaksin?"

2. Teadvusta endale, kuidas muretsemine su elu rikub. Vaata, mis see sulle lõpuks maksma läheb. Kujutle oma rõõmu, kui oled sellest lahti saanud ja lõpuksvaba!

3. Löö senine emotsioonidemuster segamini! Iga kord, kui muretsed, löö muster mingi pöörase käitumisega segamini. Näita pikka nina või laula täiest kõrist.

4. Loo jõudu andev alternatiiv. Mida saaksid muretsemise asemel teha? Tee plaan ja kirjuta üles, mida saad kohe teha. Võib-olla võiksid jooksma minna, ja joostes võid mõelda uutele lahendustele.

5. Loo uus käitumismuster, kujutle seda elavalt ja tohutu emotsionaalse intensiivsusega nii sageli, kuni see uus hoiak, käitumine või emotsionaalne muster on automaatne. Kinnista see, kujutledes ennast korduvalt edu saavutamas. Paljude leannab tulemuste kujutlemine heaolutunde. Jällegi, kujutle seda korduvalt ja tohutu emotsionaalse intensiivsusega, kuni muster on kinnistunud.

6. Pane ennast proovile, et näha, kas see töötab. Mõtle olukorrale, mis sind varem muretsema pani, ja sa näed, et enam ei pane see sind muretsema.

Kui sa astud vaid esimesed kolm sammu, võivad olla need piisavad selleks, et tuua kaasa suurt muutust. Kui oled otsustanud, mida sa tahad, sul on piisavalt motivatsiooni ja oled löönud segamini mustri, siis tekivad kindlasti uued vaatenurgad, hoiakud. Ja kui motivatsioon on piisavalt tugev, kujuneb uus mõttemuster ja sa tegutsed vastavalt sellele - ja võid kindel olla, et maailm paneb su proovile ja sa saad hakkama.

Allikas: Anthony Robbins "Ärata endas hiiglaslik vägi", kirjastus Pilgrim