13 aastat tagasi avastasin, et midagi mu sees on katki. Lisaks depressioonile sain veel põnevaid diagnoose - ärevushäire, paanikahäire jne... Keeldusin põhimõtteliselt antidepressantidest ja rahustitest - kui ise siia sain, siis peaks olema võimalik ju ka ise välja pääseda ja olukorda muuta? Ja mis koht see üldse on? Kuidas ma siia kukkusin? Pikemalt on mu lugu siin, praegu aga panin kirja soovitused, mis aitavad vaimse tasakaalutuse puhul taas tasakaalu leida. Aju on samuti keha osa, just nagu vaimsus - mida rohkem end ühtsena võtad, seda kergemini suudad näha lahendusi. Kõik on seotud.

1. Olgu toit sinu vääriline. Toogu see elujõudu sulle ja maailmale. Kuigi sööme selleks, et olla rakutasandil toidetud, toogu toit ka naudingut. Alusta sellest. Et su nauding poleks kinni ainult maitses, vaid kogu ahelas, siis naudi puhast, vägivallatut toitu. Valge suhkur, valge nisujahu, piim, muna, liha - nendeta tuleb tervis kiiremini.

2. Elu puhastus. Milliste inimestega sa hetkel suhelda ei soovi, milliseid tegevusi teha ei taha - jäta need vähemalt praegu oma elust välja. Nagu ka suurenda seda, mida naudid, kellega koos aega veeta soovid. Naudi lähedasi suhteid, kontakti inimeste, loomade ja kõige looduga.

Seejuures distantseerid end täies teadmises, et probleemide vältimine ei muuda neid olematuks. Kuid hetkel on vajalik end ebamugavast eemalda, et jõudu koguda, taas tasakaal leida ning näha elu laiemast vaatenurgast.

3. Loo oma rütm. Rütm toetab sind ja on struktuuriks. Maga, söö-joo, liigu värskes õhus - need kolm asja on tasakaaluks üliolulised! Loodus leiab alati tasakaalu, ole looduses ja koge stiihiate lähedust ning nende osa oma kehas.

Maailm koosneb vaid käputäiest põhielemendist, mis koondudes moodustavad kõik, mida teame, ka inimkeha. Epigeneetikas võidetud Nobeli preemia on tunnustuseks vanale teadmisele - mõtted ja tunded mõjutavad maailma. Sa lood igas hetkes. Geenid lülituvad sisse-välja murdosa sekundi jooksul, mõjutades mis kehas avaldub ja mis mitte. Sinu rütm saab sinu maailma keskpunktiks ja vundamendiks.

4. Millal end unustad? Tee neid asju! Sest sa unustad siis illusioonid ja koged ehedat kohalolu, ühendust kõiksuse ja iseendaga. Sellises hetkes on usaldus ja kontakt - kaks "põhiravimit"! Järgne oma rõõmutundele!

5. Ela emotsioone, vaata mõtteid. Iga tunne tahab lihtsalt ära-tundmist, sa ei pea selle ajel reageerima ega ka hinnanguid andma. Sina pole su mõtted või tunded. Sa oled midagi puutumatut, igavest. Jälgi mõtteid - mis keskkonnas, mis inimestega, millised mõtted tulevad. Tunded on elus kompassiks, jälgi neid. Luba endal kogeda erinevaid mõtteid-emotsioone neid muuta soovimata.

6. Väljenda end! Lihtsast rääkimisest joonistamise, värvimise, kirjutamise, spordi, muusikani välja. See on enda seest energia välja laskmine mingisse vormi. See on ka kindlus ise oma vorme näha ja armastada.

Anna oma ajule aega olla loovenergias, see rahustab, tasakaalustab ja harmoniseerib, andes seejuures võimaluse ka välja elada veel lahendamata mustreid. Tantsimine, muusika tegemine, joonistamine, maalimine, ka sportimine - mis iganes pakub sulle rõõmu.

7. Mediteeri. Istud vaikuses või muusikas, kaotad mõtted ja tunded, et lihtsalt olla olemises. Hea aeg mediteerimiseks on kohe pärast ärkamist ja enne magama minemist. Kui sa ei suuda peatada mõtteid, istu mugavalt (pikali olles jääd suurema tõenäosusega magama kui istudes) ja keskendu lihtsalt hingamisele, tunnetades näiteks, kuidas õhku ninast sisse-välja liigub. Kui mõtted tulevad, teadvusta seda, ja lase neil minna. Lõpuks tekib mugav tühi ruum, kus on rahu ja küllus mitte millestki muust kui lihtsalt olemisest.

8. Taimed aitavad. Naistepuna peetakse taimeravis looduslikuks antidepressandiks. Palderjan ja piparmünt rahustavad. Imeliselt tasakaalustab ja toetab keha värske taimne toit!

Ole seal, kus on rõõm ja armastus. Sest rõõmus ja armastuses tuleb tervis iseenesest. Seega, tee asju ja ole inimestega, kes toovad sulle rõõmu ja naudingut. Alati, alati mine oma rõõmutunde järgi, see juhatab sind õigesti.

Autor: Liisa-Indra Pajuste

Allikas: Banaanisaar.ee

Loe lisaks: 8 ootamatut depressiooni põhjust

Oled kogu aeg väsinud? Loe, milles võib olla põhjus

Üksilduse kummalised teed: mis on üksildus? Kas sina tunned end üksildasena? Kuidas üksildusega toime tulla?

Toitumise ja depressiooni seosed: mida süüa ja mida mitte?

12 harjumust, millega sa oma vaimse tervise põhjalikult tuksi keerad

Loe lisaks kirjastus Pilgrim poolt välja antud Louise Hay, Ahlea Khadro, Heather Dane raamatut "Tervendav enesearmastus. Mõtted ja toit - kõige tõhusam dieet"