Kuus lihast, mis kontrollivad silmamuna liikumist, on järgmised:

* külgmine sirglihas - liigutab silma väljapoole, ninast eemale
* keskmine sirglihas - liigutab silma sissepoole, nina suunas
* ülemine sirglihas - liigutab silma ülespoole
* alumine sirglihas - liigutab silma allapoole
* ülemine põikilihas - keerab silmamuna ülemist osa nina poole
* alumine põikilihas - keerab silmamuna ülemist osa ninast eemale

Üks peamisi põhjusi, miks inimesed kannatavad tänapäeval silmade kroonilise väsimuse ja halveneva nägemise all, on see, et väga palju aega veedetakse arvuti- ja teleriekraane vaadates. Sinu silmad on loodud selliselt, et need peaksid pidevalt liikuma. Silmade pidev liikumine toetab normaalset vereringet ning närviühendust silmadesse ja neid ümbritsevatesse lihastesse.

Harjutused silmade terviseks

Selleks, et võimalikult kaua omada head nägemist, saad teha regulaarselt järgmisi silmalihaste harjutusi:

* Vaata nii kaugele paremale kui võimalik umbes 3-5 sekundit, siis võimalikult kaugele vasakule sama kaua. Puhka mõned sekundid ja korda seda harjutust mõned korrad.
* Vaata nii kaugele üles kui võimalik 3-5 sekundit ning sama kaua nii kaugele alla kui võimalik. Puhka mõned sekundid ja korda.
* Tee silmadega aeglane ring kõigepealt päripäeva ja siis vastupäeva. Puhka paar sekundit ja korda harjutust mõned korrad. Tee harjutust piisavalt aeglaselt, terve ringi tegemiseks peaks kuluma vähemalt 3 sekundit.
* Hoia enda ees umbes väljasirutatud käe kaugusel pliiatsit. Fokusseeri pilk 3-5 sekundiks pliiatsile ning siis mõnele kaugel eemal olevale objektile. Mida suurem on objektide vaheline kaugus, seda parem. Siseruumides olles vaata aknast välja nii kaugele kui võimalik. Korda seda harjutust mõned korrad. Seda harjutust kasutavad ka professionaalsed pallimängijad, et saavutada optimaalset nägemistäpsust, mis on pallimängudes silma-käe koordinatsiooniks väga oluline.

Kõiki harjutusi peaks tegema ainult silmadega - hoia pea ja kael harjutuste sooritamise ajal paigal. Kui sa kannad juba praegu prille või läätsesid, siis võib nende harjutuste tegemine sinu nägemist parandada või vähemasti ennetada selle halvenemist.

Nõelravi punktide mõjutamine

Lisaks silmalihaste harjutustele on silmade tervist võimalik toetada nõelravi punktide mõjutamisega, mis aitavad silmade ja neid ümbritsevate lihaste vereringet toetada.

Bladder-2 (põis; BL-2)

See punkt asub kulmude sisenurgas, silmakoopa sisemises ülemises nurgas. Seda punkti vajutades peaksid tundma otsekontakti silmakoopa luuservaga. Selle punkti mõjutamine stimuleerib silmamuna ülemise põikilihase kõõluse optimaalset verevarustust ja närvi juhttee funktsiooni, samuti mõjutab see teisi väiksemaid silmakoobast ümbritsevaid lihaseid, närve ja veresooni.

Stomach-2 ja Stomach-3 (kõht; St-2, St-3)

St-2 ja St-3 asuvad sinu silma keskkoha joone peal silmast allpool. St-2 on umbes ühe sõrme jagu silmast allpool ning St-3 asub sinu põsesarnade all. Neid punkte kirjeldatakse koos, kuna neid on väga lihtne üheaegselt masseerida, vajutades keskmise näpu ja nimetissõrme abil mõlemale poole nägu korraga. Nende punktide stimuleerimine aitab kaasa optimaalsele vereringele mitme nägemisega seotud närvi ümber ning paljudes lihastes silmakoopa sees ja selle ümber.

Enne nõelravi võtete kasutamist on soovitatav konsulteerida spetsialistiga, et olla kindel vastunäidustuste puudumises.

Silmade tervise hoidmine arvutiga töötamisel

Selleks, et säästa enda silmi igapäevasel arvutiga töötamisel, võta iga 20-30 minuti tagant regulaarselt puhkepaus. Tõsta pilk ekraanilt, kui võimalik vaata aknast välja kaugusesse - eesmärgiks on vaadelda kaugel asuvaid objekte ilma liialt jõllitamata. See aitab silmalihastel lõdvestuda ning parandab vereringet. Kui sul ei ole võimalik vaadata aknast välja või enda töökohalt hetkeks lahkuda, siis püüa vaadata vähemalt samas ruumis võimalikult kaugel asetsevaid esemeid.

Sea enda monitor ning kardinad selliselt, et minimeerida ekraani vastupeegeldumist. Ekraani peegeldamine on oluline silmade pinget tekitav faktor. Võimalusel vali endale võimalikult suur lameekraan. Monitori lame pind vähendab peegeldumist ning selle suur pind võimaldab silmadel rohkem liikuda ja lühendab seda aega, kui su silmad on fokusseeritud väikesele alale. Monitori asukoht peaks olema selline, et kael on mugavas asendis ja silmad näevad mugavalt kogu ekraani. Enamikule inimestele on see umbes 24 tolli (umbes 60 cm) kaugusel silmadest ning nii, et ekraani ülaserv on silmade kõrgusel. Kasuta suurt kirjasuurust - see kurnab vähem silmi.

Kui sa kasutad prille, siis püüa kasutada prilliklaase, millel on peegeldumisvastane kiht. Pea meeles, et silmade regulaarne pilgutamine on vajalik - see hoiab silmad niisked ja kaitseb tolmu eest. Kui su töö võimaldab, siis püüa teha vaheldumisi ülesandeid, mis eeldavad arvutiekraani vaatamist, nendega, mis ei eelda arvutiekraani vaatamist.

Allikas: Telegram.ee

Silmad näitavad nii sinu elustiili kui ka vanust

Pilgu jõud: mida näitab silmavärv sinu maagiliste võimete kohta?

Mustikad toetavad seedimist ja silmanägemist ning pidurdavad vananemist