Kaunviljad sisaldavad rohkelt valku, kiudaineid, antioksüdante ning paljusid olulisi vitamiine ja mineraalaineid. Üks suurimaid vigu, mida oma tervise seisukohalt teha saad, on kaunvilju mitte süüa. Näiteks selles videos kirjeldatakse lühidalt kaunviljade olulisust.

Tihti kardetakse ube süüa kõhugaaside pärast, kuid see hirm ei ole põhjendatud. Kaunviljad tekitavad liigseid gaase vaid siis, kui inimene pole neid harjunud sööma. Neil, kes aga igapäevaselt kaunvilju tarbivad, enam seda muret pole. Ka kuivatatud kaunviljade leotamine enne keetmist aitab gaaside teket vähendada.

Vegantoitumise ekspert ja toitumisnõustaja Ginny Messina soovitab veganitel tarbida vähemalt kolm portsjonit kaunvilju päevas. Üks portsjon on nt pool tassi ube, kaks spl maapähklivõid, üks tass sojapiima.

Mida aga kaunviljadest valmistada? Kaunviljade osakaalu oma menüüs on lihtne suurendada, kasutades neist tehtud määrdeid või hummust igapäevaselt leivakattena margariini asemel. Veganite lemmik on ka kikerhernejahu, millega saab näiteks asendada kastmetes valge jahu või valmistada maitsva omleti või pannkoogi. Sojagi on kaunvili, nii et selle toidugrupi osatähtsust toidulaual tõstavad muuhulgas sojapiim ja tofu. Väga populaarsed on kaunviljad loomulikult burgerite ja kotlettide kujul, kuid neid võib samuti lisada suppidesse ning riisi-, tatra- ja pastaroogadesse.

Siit leiad mõned põnevad ja isuäratavad kaunviljatoitude retseptid:

Allikas: Loomade Nimel