Lakkamatu ärevuse tingimustes kaotame kiirendatud tempos B-vitamiine, lõõgastumiseks olulist magneesiumit ja immuuntasakaalu toetavat tsinki ning C-vitamiini. Samas määrab organismi C-vitamiini staatus suuresti ära selle, kui valuliselt me reageerime meid ümbritsevale mentaalsele, toksilisele ja füüsilisele stressile.

Seega polegi nii üllatav, et praeguseks on C-vitamiin kasutusele võetud ka paljudes kliinikutes, mis tegelevad koroonapatsientidega. Ja hoolimata sellest, et selle olulise antioksüdandi nimetamine mõne meediku ikka veel ahastavalt käsi ringutama paneb, võtavad C-vitamiini imetegude kirjeldamiseks nüüd aega isegi WHO-d nõustanud maailmatasemel viroloogid. Kuula intervjuud tuntud USA viroloogi dr Devra Davisega siit.

Võib tunduda üllatav, kuid just nimelt meie oma suhtumine ümbritsevasse saab paljuski määravaks meie organismi üldseisundi välja kujunemisel. See nn. psühho-neuro-immuunoloogiline telg ehk kuidas meie tajud ja mõtted konverteeritakse närvisüsteemi mõjutavateks hormoonideks-närvivahendusaineteks ja kuidas need omakorda meie immuunsüsteemi mõjutavad, on oluline tükk puslest, mis immuuntasakaalust rääkides sageli paika panemata jääb.

Niisiis, meie meelelaadist ehk sellest, kui turvalise või ohtlikuna me end ümbritsevat keskkonda tajume, sõltub see, millele meie organism keskendub.

Ei ole biokeemiliselt võimalik samaaegselt karta-paanitseda ja immuunsust tugevana hoida, nii nagu pole ka võimalik samaaegselt hästi seedida ja vaenlasega võidelda-lõvi eest põgeneda.

Ja veel, paanitsedes väheneb verevool aju nn. täiskasvanu-keskusesse (frontaalsagarasse), mis toob omakorda kaasa analüütilise võimekuse vähenemise. Seevastu suureneb verevool aju tagaossa, domineerima hakkavad reflekskäitumine ja impulssotsused. Analüüsivõime on aga intelligentse käitumise üks olulisi eeldusi. Vaata, kuidas selgitab hirmu ja paanika mõju immuun- ja närvisüsteemile vaimustav teadlane ja epigeneetik dr Bruce Lipton.

Keha haiguskindluse määramisel on kõige olulisem organismi võimekus end tasakaalustada (homöostaas) ja seda just ka väliste stressoritega silmitsi seistes. Ka 19. sajandil elanud ja tänapäeval pastöriseerimise isaks kutsutud prantsuse keemik Louis Pasteur, kes pühendas suure osa oma elust bakterite vastasele võitlusele, pidi lõpuks kinnitama "Le microbe n'est rien, le terrain est tout." (eesti k. "bakter ei ole oluline, keha sisekeskkond määrab kõik").

Viirusepaanika tingimustes võime seda kuldset mõtet parafraseerida ka nii: viirus ise ei määra midagi, keha sisekeskkond määrab selle, kas viirus saab seal kanda kinnitada või ei.

Nagu statistika näitab on maailma viimase paarikümne aasta jooksul räsinud pea samapalju epideemiaid, kui eelneva paarisaja aasta jooksul kokku. Valede elustiilivalikute, toksilise keskkonna ja kroonilise stressi tõttu nõrgestunud immuunsust ei suuda kahjuks parandada ka kõrgtehnoloogiline meditsiin.

Miks ei võiks vahelduseks ja positiivsete mõttemustrite loomiseks kajastada telesaadetes ja ajalehtede esikülgedel ka nende arvukate inimeste persoonilugusid, kes naudivad head tervist ja kes pole hoolimata viirusega kokkupuutumisest haigestunud? Paanika ja kaamose külvamise asemel oleks hoopis viljakam kollektiivset alateadvust toniseerida kasvõi ühisafirmatsioonide, tervise loomisele keskendunud meditatsioonide ja julgustavate avaldustega.

Lisaks võiks igaüks meist endalt küsida, kas ja mil määral oleme panustanud oma vaimu ja keha tervena hoidmisele seni või mida head oleme oma organismi jaoks teinud nüüd? Sest võtta on ju ikka ainult seda, mida ise eelnevalt andnud oleme.

Ja kuna aega on rohkelt käes, saamegi oma hubastes kodudes juurelda selle üle, kuidas tuleb meie sisemaastiku, selle nn. terrääni, stabiliseerimisele kasuks jätkuv paanika õhutamine, hirmu külvamine, diivanil külitamine, vähene värskes õhus viibimine ja toitainevaeste, rafineeritud tärklisest ning glüfosaadist tiinete makaronide nautimine. Just nende viimaste riiulid tühjenesid paanika tingimustes kauplustes kõige kiiremini. Ei olnud nagu väga kuulda, et sama innukas amokijooks oleks toimunud põletikuvastastest ainetest pungil aed- ja lehtviljale.

Olge hoitud!

Autor: Liis Orav, integratiivne terviseterapeut ja toitumisnõustaja

Allikas: Toitumistarkus.ee

Loe lisaks ka kirjastuse Pilgrim poolt välja antud Liis Orava raamatut "Toida oma tervist"

Loe veel: Toitumisnõustaja Liis Orava soovitused luu- ja liigesehaiguste leevendamiseks

7 tõhusat moodust halva hingeõhu kaotamiseks

Toitumisnõustaja Liis Orav: toitumissoovitused läbipõlemissündroomi leevendamiseks